آموزش بهداشت وارتقاء سلامت
آموزش بهداشت وارتقاء سلامت

آموزش بهداشت وارتقاء سلامت

در زمینه سلامت

طرح سنجش نوآموزان

مدیر سلامت خانواده ، جمعیت ، تغذیه و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در سال جاری 125 هزار نوآموز خراسان رضوی زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار می گیرند.

به گزارش وب دا، دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه این طرح که از 16 خرداد آغاز شده تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت اظهار داشت: در سال جاری 125هزار نوآموز زیر پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت که 95 هزار نفر از این تعداد در شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.  

دکتر احمدیان خاطر نشان کرد: ‌طرح سنجش سلامت نوآموزان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدو دیگر دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی استان، اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و اداره آموزش و پرورش استثایی خراسان رضوی در پایگاههای سنجش و مراکز بهداشتی درمانی استان اجرا می شود.

وی بررسی  اختلالات بینایی ، شنوایی ، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، بررسی نسبت قد به سن، معاینات دهان ودندان، جلدی، اختلال رفتاری با معاینات کامل پزشکی از جمله مواردی برشمرد که در قالب این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند.

دکتر محمد احمدیان پیشگیری از بروز و تشدید بیماریها ، برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد کودک ، تشخیص و جایگزینی آموزش کودکان با نیازهای ویژه ، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان ، تهیه پرونده سلامت در پایگاه های سنجش و تشکیل و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی و درمانی نوآموزان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
دکتر طهرانی پنج‌شنبه 4 تیر 1394 ساعت 11:39

بسیار خوب و عالی

بسیار متشکرم از توجهتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.