آموزش بهداشت وارتقاء سلامت
آموزش بهداشت وارتقاء سلامت

آموزش بهداشت وارتقاء سلامت

در زمینه سلامت

روزه داری سلامت قلب و عروق را در افراد سالم افزایش می دهد

استاد گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب در فاصله افطار تا سحر، روزه داری سلامت قلب و عروق را در افراد سالم افزایش می دهد.


به گزارش وب دا، دکتر مهدی حسن زاده با اشاره به اینکه مصرف چربی و کربوهیدرات ها از عوامل بروز بیماری هایی همچون 

ادامه مطلب ...

اثرات کم شنوایی بر روی گفتار و زبان

مسئله صدمه به سیستم شنوایی یک امر بسیار پیچیده ای است و اگر حس شنوایی آسیب ببیند و یا بطور کل از بین برود تا 70 درصد از درک کلی فرد نسبت به محیط کاهش می یابد.

به طور حتم، آسیب شناسی فقط به ایجاد مشکل در ناحیه سیستم شنوایی محدود نخواهد شد بلکه هر آنچه که با این سیستم درارتباط باشد رادرگیر مشکلات بسیار  خواهد کرد  

ادامه مطلب ...

محیط خانوادگی سالم و بدون تنش

فرزندان بیش از همه از والدین خود تاثیر می پذیرند. آگاه سازی والدین یکی از مهمترین بخش های موثر در هر برنامه پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.  

ادامه مطلب ...

سرشماری جمعیت شهری مشهد از اول مرداد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز سرشماری جمعیت شهری مشهد، در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خبر داد. 

به گزارش وب دا، دکتر حمید رضا بهرامی با اشاره به اینکه با اجرای موفق برنامه تحول نظام سلامت و ارائه خدمات فعال به جمعیت حاشیه شهر مشهد، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور ارائه این خدمات را به تمامی جمعیت شهر مشهد داد خاطر نشان کرد: در این راستا در نخستین گام، سرشماری جمعیت شهری مشهد از اول مرداد ماه و به مدت دو ماه اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ماموران سرشماری با مراجعه خانه به خانه، اطلاعات اجتماعی و بعد خانوار، سن، تحصیلات، پایه بیمه و دیگر موارد مورد نیاز را ثبت و برای پیگیری کارتهایی را به خانوارها ارائه می کنند که در زمان اعلام شده به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. 

ادامه مطلب ...